Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M91i54l83a46n 97K11e88s43l

26. 8. 2018 16:32

Těch hladových soldátů bylo asi více.V Brně mezi Lesnou a Černými poli u Nové Tišnovky,tam kde nyní stojí Lídl, byl švestkový háj.V tom háji kempovali okupanti.Bez stanů a bez jídla.Zapomenutá četa vykulených bažantů,která měla hlídat nedaleký tunel.Netrvalo dlouho a švestkový háj se změnil v diskuzní místo.Jejich velitel dělal,že nic nevidí a neslyší.Okupanti se nám omlouvali za to,že k nám přijeli.Jeden nám řekl,že kdyby u nás po někom vystřelil tak by se nesměl vrátit domů,táta by jej zabil.Věřili jsme jim,že to neříkají za krajíce chleba,které jsme jim přinesli.

1 0
možnosti
Foto

I51v33a34n 20M84a29r88e75k

26. 8. 2018 16:20

Podle těch prezentovaných fotografií to v Bohumíně po příjezdu Rusů vypadalo spíš jako selanka. Je podivem, že životu nebezpeční okupanti (a to nepopírám) nechali mládež na své technice tak dovádět?8-o

1 0
možnosti
MB

Dobrá příhoda, oceňuji. Pocházím z "Majetné rodiny", dobová chajda bez elektřiny a silnější Jawa 175 :-). Já dětsky, užasle pozoroval tanky na asfaltu 21.08.1968 (N.Heřmínovy-směr Bruntál) a otec dumal - jak se s tou motorkou proplete zpátky do města - Krnov. Tam denně, matka při cestě na Polikliniku, potkávala Jana Třísku - herce, který tam dříve sloužil. Nosil denní tisk, (asi v nějaké kulturní komisi našich vojáků). Pak se stalo pravidlem, že po náměstí korzovaly trojice. Ruský důstojník s ženou - (obrovský odér voňavek), a v uctivém úkroku za nimi pucflek - ověšený všemožným českým zbožím - balíky ... :-)

0 2
možnosti
Foto

I67v95a28n 16M57a26r27e49k

26. 8. 2018 14:53

Též mám podobnou zkušenost, ale o nějakou dobu později. Stál jsem v noci v Žilině přednádraží se sovětskou lokomotivou "Sergej". Na vedlejší koleji stál ruský transport. Po chvíli se na "Sergeje" vyšplhal nějaký ruský poddůstojník a nabízel mi tranzistorové rádio zn "Alpinist" za 500kčs. Vyzkoušel jsem rádio, ale vzhledem k tomu, že na "Sergeji" bylo mnoho rušivých proudů a slabý signál, rádio dost chrčelo, řekl jsem Rusovi, že mu dám jen 250kčs. S tím souhlasil a jako bonus mi přidal návdavkem čtvrtlitrový opletený demižonek kolínské vody zn. "Polevie cvety"(polní kvítí). Rádio mi (protože bylo značně předimenzované-tedy součástky) mi vydrželo dlouhá léta, a ta "kolínská"? Používal jsem i o velikonocích, kdy se u nás děvčata "křtí" voňavkami. Podle jejich informací voněly "polním kvítím" ještě týden po velikonocích, musela to být tedy "špičková kvalita" 8-o

2 0
možnosti
Foto

Pokud vím, tak v této části ČSSR intervenovala polská armáda. tAK SI TY SOVĚTSKÉ TANKY OPRAVTE NA POLSKÉ, DĚKUJI.

2 5
možnosti
Foto

tak víte prd, na severní Moravě operovaly i sovětské tankové jednotky

6 3
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1150x
„Všechno v dějinách se opakuje. Je úplně jedno, kterého dne si tuto větu přečtete - kterýkoli den prokazuje její správnost.“ — Erich von Däniken švýcarský spisovatel a záhadolog 1935
 

 

Seznam rubrik